AirHelp+


Hvorfor bør jeg blive AirHelp+ medlem?

AirHelp+ gør det nemt og stressfrit at flyve, uanset hvad der sker. Derfor bør du blive medlem:

  • Slut med at vente i evigheder. Hvis dit fly er forsinket, aflyst eller omdirigeret, får du 100 € på din konto inden for få dage.

  • Har du mistet en flyforbindelse? Gå ikke glip af en udbetaling på 200 € inden for få dage, så du kan fortsætte med din rejse uden bekymringer.

  • Mistet bagage? Intet problem. Du får 100 € hurtigt, så du ikke bliver ladt i stikken.

  • Slap af i lufthavnen. hvis din flyvning er forsinket eller aflyst, får du adgang till flere en 1.300 lounges over hele verden.

  • Stressfri kompensation. Vi håndterer dine kompensationskrav for dig og skaffer dig op til 600 € - ingen servicegebyrer fratrækkes.

  • Dedikeret hjælp, når som helst. Brug for hjælp? Vi er her for dig døgnet rundt, uanset hvor du befinder dig.

  • Ekstra rejsefordele. Få rabatter på eSIM-kort, biludlejning og meget mere.

AirHelp+ handler om at sørge for, at du kan nyde flyverejsen uden bekymring.


Hvad er forsikring for mistede flyforbindelser?

Det er ro i sindet, når du mister din forbindelsesflyvning.

Først skal du tilføje dine flyvninger til AirHelp+ (mindst 48 timer før afgang), så vi kan spore dem. Når dit første fly er forsinket, aflyst eller omdirigeret, og du så mister en forbindelse, giver vi dig en hurtig udbetaling på 200 € for at afhjælpe besværet.

Du skal blot sende os dine flyoplysninger, bevis på forsinkelsen og dine boardingkort, så sender vi udbetalingen afsted til dig.

Vær opmærksom på, at dine flyvninger skal høre under den samme booking for at være berettiget til denne forsikring.


Hvad er kravene for at få udbetalt min bagageforsikring?

Hvis din bagage bliver væk eller forsinket, skal du bruge følgende:

  • ID eller pas

  • Bagagemærke fra flyselskab

  • Bookingbekræftelse eller boardingkort

  • PIR-nummer (Property Irregularity Report) – det kan du få fra lufthavnens skranke for bortkommen bagage

  • Dine bankoplysninger

Glem ikke! Du skal sende os den påkrævede information inden for 28 dage efter forsinkelsen eller tabet af din bagage. For sent indsendte eller ufuldstændige indsendelser vil ikke berettige dig til udbetaling i henhold til vores Vilkår og Betingelser.


Hvad er forskellen mellem kompensation fra flyselskabet og en udbetaling?

Kompensation fra flyselskabet er det beløb, som flyselskabet betaler som kompensation for forsinkelse eller aflysning af en international flyvning, der er omfattet af EU-regler eller andre regler. Det maksimale beløb, der kan udbetales, er 600 €. Beløbet, som du er berettiget til, afhænger af rettighederne, der gælder for din flyrejse, hvis den er berigtiget. AirHelp er ekspert i at gøre krav på denne kompensation, men betalingen er aldrig garanteret.

En udbetaling er et ekstra beløb på 100 € eller 200 € fra din AirHelp+-forsikring. Du modtager denne udbetaling, når dit fly er forsinket med over 3 timer, bliver aflyst i sidste øjeblik, bliver omdirigeret, eller hvis du mister en forbindelsesflyvning på grund af afbrydelserne, eller når din bagage er mistet eller forsinket. Og det udbetales hurtigt.

De gode nyheder? Ved afbrydelser af internationale flyvninger kan du muligvis få begge dele.


Hvad er en rejse?

En rejse er din komplette rejseplan. Det dækker over alt – fra din udgående flyvning, returflyvning, og et hvilket som helst antal af forbindelsesflyvninger. Selv hvis du kun flyver én vej, tæller det stadig som 1 rejse.


Kan jeg modtage mine-udbetalinger på en bankkonto under et andet navn end navnet på mit AirHelp+-medlemskab?

Nej. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi kun foretage en bankoverførsel til kontoen ejet den person, der er registreret på AirHelp+-medlemskabet.


Jeg registrerede en rejse under mit tidligere AirHelp+-medlemskab og opgraderede senere mit abonnement til et højere niveau. Vil min tidligere registrerede rejse være dækket af forsikringsfordelene ved min nye AirHelp+-plan?

Vi kan kun anvende dine nye AirHelp+-forsikringsfordele på rejser, der føjes til dit Dashboard efter opgradering. Hvis du tilføjede din rejse, da du havde et tidligere medlemskab, er rejsen ikke dækket af det nye-abonnementet, selvom dit fly afgår efter opgraderingsdatoen.

Det er dog muligt at slette din rejse og tilføje den igen, når du har opgraderet din plan, forudsat at du gør det mindst 48 timer før afgang, og at dit fly endnu ikke er blevet afbrudt.


Hvornår får jeg ikke flyforsikring?

Din flyafbrydelse kan ikke forsikres med flyforsikring i følgende tilfælde:

  • Hvis du ikke har en gyldig bookingbekræftelse eller et gyldigt boardingkort.

  • Dit fly blev aflyst mere end 28 dage før din planlagte afrejse.

  • Dit fly blev påvirket af:

    • Udenlandsk krig eller borgerkrig.

    • Trusler om sprængstoffer, radioaktivt affald eller hvilken som helst strålingskilde.

    • Erklæring om sundhedsmæssige nødsituationer såsom en pandemi eller epidemi.

    • Eventuelle tab, skader, ansvar eller udgifter forårsaget af en cyberhandling eller cyberhændelse.

  • Hvis en begivenhed skaber afbrydelser i flytrafik i mere end 7 dage – eksempler omfatter strejker, offentlige demonstrationer eller ekstremt vejr. I disse tilfælde betaler AirHelp for alle flyforsinkelser og aflysninger, der fandt sted inden for de første 7 dage af flytrafikkens afbrydelse. Hvis dit fly falder på den 8. dag eller senere af en igangværende afbrydelse, bliver det ikke dækket.


Hvad er et eSIM-kort?

Et eSIM-kort er en digital version af et sim-kort og betyder, at du kan nyde mere data, når du rejser i udlandet.

Vi er gået sammen med airalo.com, så du kan være klar med data, før du rejser, på en nem måde – og med rabat. Indtast blot din rabatkode, når du køber det, på airalo.com.


Er AirHelp+ tilgængeligt i mit land?

Ja! AirHelp+ er tilgængeligt over hele verden, uanset hvor du bor, eller hvor du flyver.

Vi benytter flere internationale love om flypassagerrettigheder, som EF 261 i Europa, Montrealkonventionen og ANAC 400 i Brasilien for at sørge for, at rejsende fra hele verden kan få den hjælp og kompensation, som de fortjener.


Hvordan kan jeg få de penge, jeg blev lovet af rejsebureauet, da jeg købte forsikringen?

Bemærk venligst, at AirHelp+ ikke er en rejseforsikring (omend abonnementet godt kan inkludere en AirPayout-forsikring og AirLuggage-forsikring, alt efter det valgte abonnement). 

AirHelp+ er AirHelps medlemsprogram, der hjælper passagerer i tilfælde af flyafbrydelser. 

Hvis du har købt AirHelp+, og dit fly er blevet forsinket eller aflyst, kan du være berettiget til kompensation. Gå til dit AirHelp+-dashboard for at tjekke, hvor mange penge du har til gode.


Kan jeg tilføje medpassagerer til min rejse?

Nej – AirHelp+ dækker kun dig, AirHelp+-medlemmet.

Passagerer, der rejser med dig, skal have deres eget medlemskab for at få adgang til fordele som forsikringsudbetalinger og loungeadgang i tilfælde af afbrydelser.


Kan jeg tage medpassagerer med ind i loungen?

Loungepas udstedes kun til AirHelp+-medlemmet. De omfatter ikke medpassagerer.

Passagerer, der rejser sammen med dig, kan muligvis betale for adgang ved loungen, hvis de ikke har deres egne AirHelp+-medlemskaber.


Dækker bagageforsikringen mine medpassagerers tasker?

Nej. Bagageforsikring dækker kun tasker, der checkes ind under navnet på AirHelp+ medlemmet.


Hvad er bagageforsikring?

Det er enkelt. Hvis din bagage bliver forsinket eller mistet, betaler vi dig 100 €.

For at beskytte dine flyvninger skal du tilføje dem i appen eller Dashboard mindst 48 timer før afgang.

Hvis din taske bliver væk eller forsinket, skal du bare hente en Property Irregularity Report (PIR) i lufthavnens skranke for mistet bagage og sende os de oplysninger, vi har brug for. Din udbetaling fra 100 € er på vej. Og det er selvfølgeligt oveni i eventuel kompensation, du skyldes af flyselskabet.


Hvornår fornyes AirHelp+?

Vores årlige medlemskaber fornyes automatisk hvert år, medmindre du opsiger dit abonnement.
I de fleste tilfælde opkræves betalingen 12 måneder efter købstidspunktet, så dit medlemskab fortsætter uden afbrydelser.


Hvordan opsiger jeg mit medlemskab af AirHelp+?

Et årligt AirHelp+-medlemskab dækker en periode på mindst 12 måneder. Du kan opsige når som helst i løbet af året, og AirHelp+ fornys ikke, når din nuværende 12-måneders periode slutter.

Hvis du vil opsige fra AirHelp+ området,skal du vælge "Administrer medlemskab" og derefter vælge "Opsig medlemskab". Du kan også opsige dit medlemskab ved at sende en e-mail til [email protected].

Opsigelse inden for de første 14 dage:

Hvis du skifter mening i forhold til at tilmelde dig AirHelp+, kan du opsige inden for de første 14 dage, og få fuld refusion. Bare send en e-mail til [email protected]. Bemærk, at vi ikke kan refundere AirHelp+, hvis du allerede har rejst på flyvninger, der er dækket af AirHelp+ inden for disse 14 dage.


Hvad er flyforsikring?

Det er nemt. Tilføj din flyvning til AirHelp+ (mindst 48 timer før afgang). Så vil vi spore den og hurtigt betale dig 100 €, hvis:

  • Dit fly er forsinket i mere end 3 timer ved ankomst

  • Dit fly er aflyst inden for 28 dage inden afrejse

  • Dit fly bliver omdirigeret

Det bedste ved det hele? Denne udbetaling på 100 € er oveni eventuel kompensation, du skyldes af flyselskabet. Intet papirarbejde, ingen underskrifter – bare hurtige udbetalinger direkte på din konto.


Hvordan aktiverer jeg mit AirHelp+ medlemskab?

Hvis du via en partner køber AirHelp+ til en specifik flyvning, skal du ikke gøre noget for at aktivere servicen.

Hvis du har købt et årligt medlemskab af AirHelp+ bliver dit medlemskab aktiveret umiddelbart efter købet og varer i de næste 12 måneder og bliver fornyet en gang om året.
For at nyde alle fordele, f.eks. udbetalinger, flystatusopdateringer og loungeadgang, skal du tilføje oplysninger om dine flyvninger i vores app eller på dit kunde-dashboard før afgang. Vi anbefaler, at du tilføjer flyvninger lige efter, at du har købt dem. Du kan senest tilføje en flyvning 48 timer før afgang.


Hvordan fungerer lounge-adgang?

Hvis dit fly er over 1 time forsinket eller bliver aflyst, kan du slappe af i flere end 1300 lufthavnslounges verden over.

Tilføj blot dine flyoplysninger til dit AirHelp+ Kunde-dashboard. Hvis dit fly bliver afbrudt, sender vi dig et loungepas.

Loungeadgang afhænger af tilgængelighed og åbningstider.


Hvad er AirHelp+?

AirHelp+ er dit ultimative medlemskab for problemfrie flyrejser. Du får hurtige forsikringsudbetalinger og loungekomfort, når tingene ikke går efter planen. Alt sammen oveni kompensation, du eventuelt skyldes af flyselskabet.

Her er dine fordele:

  • Flyforsikring: udbetaling på 100 € inden for få dage efter en flyforsinkelse på mere end 3 timer, aflysning i sidste øjeblik eller omdirigering.

  • Forsikring for mistede flyforbindelser: udbetaling på 200 € inden for få dage efter en mistet forbindelse.

  • Bagageforsikring: udbetaling på 100 € overføres inden for få dage efter anmeldelse af mistet eller forsinket bagage.

  • Komfort i loungen: adgang til 1300 eller flere lounges i hele verden, når dit fly er forsinket 1 eller flere timer eller aflyst.

  • Op til 600 € i flyselskabskompensation: vores eksperter tager sig af alle dine kompensationskrav fra start til slut. Ingen besvær, intet servicegebyr.

  • Dedikeret ekspertsupport døgnet rundt: få hjælp når som helst, hvor som helst.

  • Rejserabatter: på eSIM-kort, biludlejning og meget mere.

Fordelene gælder mens dit medlemskab er aktivt og afhænger af din valgte plan. Du skal tilføje dine flyvninger mindst 48 timer før din planlagte afgang, for at visse fordele gælder.


Få jeg rabatter og rejsefordele?

Ja! Fra eSIM-kort til biludlejning, til at kunne springe køen over ved sikkerhedskontrollen, vi er her for dig. Se vores seneste tilbud og partnere i din app eller Kunde-dashboard.


Hvordan kan jeg købe AirHelp+?

Du kan købe AirHelp+ på to måder:

Årligt abonnement: Dette abonnement dækker en periode på 12 måneder og gælder for alle flyrejser, foretaget efter du køber AirHelp+, og før det udløber.

Køb årligt medlemskab

Når du har købt dit årlige medlemskab, behandler vi gratis dine kompensationskrav for fly med afgang inden for den 12-måneders abonnementsperiode.

Per-booking: Vores per-booking-medlemskab, som du kun kan få gennem vores partnere, giver dig adgang til alle AirHelps kravtjenester for en specifik flyrejse, hvor du har tilkøbt AirHelp+.

Når du har købt vores per-booking-medlemskab, behandler vi gratis et hvilket som helst kompensationskrav, som du indsender i forbindelse med den specifikke flyrejse.


Hvordan indsender jeg et kompensationskrav med AirHelp+?

Log ind på området for AirHelp+, og følg anvisningerne for at starte et kompensationskrav. Dit kompensationskrav behandles automatisk uden gebyrer.


Dækker AirHelp+ mine tidligere flyvninger eller igangværende kompensationskrav?

AirHelp+ gælder for dine fremtidige afbrudte flyvninger efter køb. Hvis din flyrejse allerede er blevet afbrudt, eller du allerede har startet et kompensationskrav, gælder AirHelp+ ikke. I stedet bliver du opkrævet vores standardgebyrer, hvis vi med succes opnår kompensation på dine vegne.

Der er en undtagelse, hvis vi vurderer din tidligere flyrejse som en god kandidat til et goodwill-kompensationskrav (det er et kompensationskrav, der ikke er dækket af loven, men hvor flyselskabet kan tilbyde en voucher som en gestus af goodwill). I dette tilfælde kan du købe et årligt medlemskab af AirHelp+, der gælder for dine fremtidige flyvninger, samt et goodwill-kompensationskrav til den specifikke tidligere flyrejse.


Hvordan opsiger jeg mit AirHelp+ medlemskab?

Dit AirHelp+ medlemskab gælder i 12 måneder, men du kan opsige når som helst, hvis du vil undgå at det fornyer.

Hvis du vil opsige det, skal du gå til din app eller dit Kunde-dashboard og vælge "Min konto" og derefter "Plan og fordele". På den side skal du scrolle ned til "Administrer din plan" og klikke på "Opsig min plan". Du kan også sende en e-mail til [email protected].

Annulleringer inden for de første 14 dage.

Hvis du opsiger inden for de første 14 dage, giver vi dig en fuld refundering – medmindre du allerede har rejst med dækkede fly. Bare send en e-mail til [email protected].


Hvornår bliver jeg opkrævet for AirHelp+?

Du vil blive opkrævet det fulde beløb, når du køber AirHelp+.

AirHelp Plus fornyes automatisk, og du opkræves dermed igen om et års tid.


Jeg har AirHelp+, men jeres website afviste mit kompensationskrav – hvad gør jeg?

Medlemmer af AirHelp+ har et dedikeret område til kompensationskrav. Log ind på området for AirHelp+, og følg anvisningerne for at starte et kompensationskrav.

Hvis du har brug for yderligere hjælp, er du altid velkommen til at kontakte vores kundesupport.


Jeg har AirHelp+, men min flyvning er ikke berettiget til kompensation – hvad skal jeg gøre?

AirHelp+ giver dig gratis adgang til vores kompensationsservices, men din ret til kompensation er afhængig af omstændighederne i den specifikke situation og de gældende internationale og lokale love.

Sørg for, at du indsender dit kompensationskrav via området for AirHelp+,så vi kan overveje alle relevante flypassagerlove for at prøve at hente den kompensation, du fortjener.

Husk, at selvom din flyrejse ikke er berettiget til økonomisk kompensation, har du stadig adgang til vores andre services, såsom rådgivning og ekspertise viaLive Chat.


Hvordan kan jeg få de penge, jeg blev lovet af rejsebureauet, da jeg købte forsikringen?

Bemærk venligst, at AirHelp+ ikke er en rejseforsikring (omend abonnementet godt kan inkludere en AirPayout-forsikring og AirLuggage-forsikring, alt efter det valgte abonnement).

AirHelp+ er AirHelps medlemsprogram, der hjælper passagerer i tilfælde af flyafbrydelser.

Hvis du har købt AirHelp+, og dit fly er blevet forsinket eller aflyst, kan du være berettiget til kompensation. Gå til dit AirHelp+-dashboard for at tjekke, hvor mange penge du har til gode.


Kan AirHelp ansøge om en refusion af en flybillet på mine vegne?

For at få refusion for en flybillet, anbefaler vi, at du først kontakter dit rejsebureau direkte eller forsøger at kræve billetprisen tilbage via dit kreditkort. Det er vores erfaring, at det er den hurtigste måde at modtage en refusion for din flybillet på.

Hvis du allerede har forsøgt disse muligheder uden succes, kan vi tilbyde hjælp til medlemmer af AirHelp+ i forhold til refusion af flybilletter. Vi kan indsende en anmodning om refusion direkte til flyselskabet på dine vegne, men responstiderne fra flyselskabet er længere.