Bagageforsikring


Hvad er kravene for at få udbetalt min bagageforsikring?

Hvis din bagage bliver væk eller forsinket, skal du bruge følgende:

  • ID eller pas

  • Bagagemærke fra flyselskab

  • Bookingbekræftelse eller boardingkort

  • PIR-nummer (Property Irregularity Report) – det kan du få fra lufthavnens skranke for bortkommen bagage

  • Dine bankoplysninger

Glem ikke! Du skal sende os den påkrævede information inden for 28 dage efter forsinkelsen eller tabet af din bagage. For sent indsendte eller ufuldstændige indsendelser vil ikke berettige dig til udbetaling i henhold til vores Vilkår og Betingelser.


Er der en tidsfrist for at give AirHelp besked om min manglende bagage?

Ja. Hvis du er AirHelp+ medlem, og din bagage går tabt eller bliver forsinket, skal du indsende de nødvendige oplysninger inden for 28 dage efter, at forsinkelsen eller tabet af din bagage har fundet sted. Forsinket eller ufuldstændig indsendelse vil ikke berettige dig til udbetaling af bagageforsikring i henhold til vores Vilkår og Betingelser.


Jeg har modtaget en besked fra AirHelp+, om at jeg er berettiget til en udbetaling for bagageforsikring. Hvor lang tid har jeg til at anmode om det?

Du har 28 dage til at anmode om at få udbetalt bagageforsikring og sende os dine bankoplysninger. Efter 28 dage vil din udbetaling ikke længere være gyldig i henhold til vores Vilkår og Betingelser.


Hvad er en PIR?

PIR står for Property Irregularity Report. Det er et dokument, der fungerer som bevis på, at din bagage er forsinket eller er væk, og giver flyselskaber mulighed for at spore og finde din bagage. Du kan få en PIR ved lufthavns skranke for mistet bagage.

Sørg for at få en, så snart du bemærker, at din bagage mangler, og sørg for at beholde den. Du skal bruge den for at kunne finde dine tasker, og du skal uploade et billede af den for at kunne gøre krav på en udbetaling fra Bagageforsikring.


Hvad sker der, hvis jeg ikke har mit bagagemærke?

Et billede af dit bagagemærke fra flyselskabet er påkrævet for at få udbetalt din Bagageforsikring. Uden det kan vi ikke behandle dit kompensationskrav.


Hvorfor beder I om mit bagagemærke?

Vi skal bruge et billede af dit bagagemærke fra flyselskabet for at bekræfte, at du ejer den mistede eller forsinkede bagage, og for at kontrollere, at den stemmer overens med oplysningerne i din PIR (Property Irregularity Report).

Bagageforsikring dækker kun bagage, der er checket ind under det navn, der er registreret i dit AirHelp+ medlemskab.


Hvad er et flyselskab-bagagemærke?

Et flyselskab-bagagemærke eller bagagemærke er en etiket eller billet, som du modtager, når du tjekker din bagage ind. Det giver flyselskaberne mulighed for at identificere din bagage og sende den til dens endelige destination. Det bruges også til at skelne lignende tasker på bagagebåndet ved din destination.

Du får normalt to kopier – en fastgjort til håndtaget på din taske og en, der enten er fastgjort til din boardingkort eller udleveret direkte til dig, hvis du har et digitalt boardingkort.

Sørg for at beholde din kopi af bagagemærket, da du skal bruge det, når du henter din taske fra bagagebåndet, eller hvis du har brug for at få en PIR (Property Irregularity Report), hvis din bagage er forsinket eller bliver væk.


Hvad sker der med min Bagageforsikring, hvis jeg ikke rejser med indchecket bagage?

Når du føjer din rejse til dit Kunde-dashboard, spørger vi dig, om du rejser med indchecket bagage. Hvis du vælger "nej", vil vi ikke anvende din Bagageforsikring på den rejse. Du kan bruge den til at dække eventuelle fremtidige flyvninger, hvor du rejser med indchecket bagage.


Dækker bagageforsikringen mine medpassagerers tasker?

Nej. Bagageforsikring dækker kun tasker, der checkes ind under navnet på AirHelp+ medlemmet.


Hvad er bagageforsikring?

Det er enkelt. Hvis din bagage bliver forsinket eller mistet, betaler vi dig 100 €.

For at beskytte dine flyvninger skal du tilføje dem i appen eller Dashboard mindst 48 timer før afgang.

Hvis din taske bliver væk eller forsinket, skal du bare hente en Property Irregularity Report (PIR) i lufthavnens skranke for mistet bagage og sende os de oplysninger, vi har brug for. Din udbetaling fra 100 € er på vej. Og det er selvfølgeligt oveni i eventuel kompensation, du skyldes af flyselskabet.


Hvordan køber jeg bagageforsikring?

AirHelp+ medlemmer får bagageforsikring med i deres abonnement. Det sælges i øjeblikket ikke separat.

Bagageforsikring beskytter din bagage på alle rejser registreret på dit Kunde-dashboard under hele dit medlemskab.

Antallet af rejser, der er dækket afhænger af din valgte plan. For eksempel dækker AirHelp+ Smart 3 rejser.


Dækker bagageforsikring alle flyvningerne på min rejse?

Bagageforsikring beskytter din indtjekkede bagage på alle flyvninger, som du inkludere, når du tilføjer din rejse. Men du skal tilføje dine flyvninger minimum 48 timer inden det planlagte tidspunkt for afrejse, samt bekræfte, at du tjekker bagage ind.

Antallet af rejser, der er dækket afhænger af din AirHelp+ plan.

Hvor mange flyvninger, der er en del af den samme rejse, er op til dig. Men du skal vide, at der maks. er 1 udbetaling pr. rejse. Så hvis der er bagageproblemer på 2 eller flere separate flyveture på samme rejse, modtager du kun én udbetaling.


Hvor lang tid tager det at få udbetalt min bagageforsikring?

Når du har givet os de nødvendige oplysninger, herunder dit PIR-nummer, et billede af dit bagagemærke, ID og dine bankoplysninger, sender vi dem til vores forsikringspartner til godkendelse. Berettigelsen bliver afgjort inden for 48 timer. Når det er godkendt, sender vi det til dig inden for få timer.


Hvordan får jeg min bagageforsikring udbetalt?

Hvis bagage, der er checket ind under dit navn, ikke er til at finde ved bagagebåndet, skal du rapportere problemet ved skranken for mistet bagage inde i lufthavnen og få en Property Irregularity Report (PIR).

Når du har en PIR, kan du starte et kompensationskrav ved at klikke på linket i den e-mail, vi sender dig før din flyrejse, eller via dit Kunde-dashboard.

Du bliver bedt om at indsende følgende:

  • En kopi af din PIR

  • Et billede af dit bagagemærke

  • Bookingbekræftelsen for dit fly

  • Et billede af dit ID

  • Dine bankkontooplysninger

Vi sender oplysningerne til vores forsikringspartner. Hvis alle oplysningerne er korrekte og gyldige, behandler vi dine betaling og sender dig en e-mailbekræftelse inden for 48 timer. Når du har modtaget e-mailbekræftelsen, kan der gå nogle dage, før udbetalingen er på din konto.


Hvor lang tid tager det at bekræfte, at jeg er berettiget til udbetalingen fra bagageforsikring?

Efter du giver os besked om din forsinkede eller mistede bagage og indsendt dine oplysninger, kontakter vi dig inden for 48 timer for at bekræfte, at du er berettiget.

Vi skal bruge dit ID, bankoplysninger, bookingbekræftelse for dit fly, et billede af din bagage og et gyldig Property Irregularity Report (PIR)-nummer.


Kan jeg tilføje Bagageforsikring for alle passagerer, der rejser med mig?

Bagageforsikring dækker kun tasker, der checkes ind under navnet på AirHelp+ medlemmet. Tasker, der checkes ind under dine medpassagerers navne, er ikke dækket af dit abonnement.


I hvilke situationer kan jeg få udbetalt en bagageforsikring?

Hvis din rejse er dækket af Bagageforsikring, modtager du 100 €, hvis dine indtjekkede tasker bliver forsinket eller er bortkommet, uanset hvor mange tasker, der er tale om.

I modsætning til andre produkter på markedet har vi ingen tærskel for antallet af timer, din bagage er forsinket. Alt hvad du skal bruge er et gyldigt Property Irregularity Report (PIR) nummer fra skranken for mistet bagage ved lufthavnen, et billede af dit bagagemærke, dine bankkontooplysninger og et gyldigt ID.


Mit kompensationskrav til Bagageforsikring er blevet godkendt, men jeg har ikke modtaget mine penge endnu

Når vi har sendt dig en e-mailbekræftelse på, at kompensationskrav er godkendt, og bankoverførsel er påbegyndt, kan det tage op til 5 arbejdsdage, før pengene vises på din bankkonto.

Selvom vi gør vores bedste, kan der dog være situationer, hvor det kan tage længere tid for bankerne at behandle betalingen.

Hvis du ikke har modtaget pengene inden for 7 arbejdsdage efter modtagelsen af e-mailen, bedes du kontakte vores agenter via vores online chat eller på [email protected].


Hvordan får jeg en Property Irregularity Report (PIR)?

Du får et Property Irregularity Report-nummer (PIR), når du rapporterer dit bagageproblem ved lufthavnens skranke for mistet bagage. Denne rapport fungerer som bevis for dit bagageproblem og er et obligatorisk krav for at få en udbetaling fra bagageforsikring.


Jeg har Bagageforsikring, og min bagage blev forsinket eller mistet. Hvorfor er mit kompensationskrav blevet afvist?

Alle oplysninger, som du giver os, videresendes straks til vores forsikringspartner til bekræftelse og godkendelse. Hvis de finder problemer, såsom et ugyldigt PIR-nummer eller bagage, der ikke er checket ind under dit navn, bliver kompensationskravet afvist.

Hvis du mener, at dit bagageproblem opfylder betingelserne for en udbetaling, men er blevet afvist, kan du anmode om, at dit krav bliver gennemgået af vores forsikringspartnere.


Jeg kunne ikke få en Property Irregularity Report. Kan jeg stadig få udbetalt min bagageforsikring?

Nej, desværre. Et Property Irregularity Report (PIR)-nummer er afgørende for at være berettiget til en udbetaling.


Skal jeg bevise, hvad der var i min taske for at få udbetalt bagageforsikring?

Nej, der er ingen grund til at bevise indholdet af din taske. Alt hvad du behøver, for at få udbetalt Bagageforsikring, er dit ID, dine bankoplysninger, et billede af din bagage, bookingbekræftelsen for dit fly og et gyldigt PIR-nummer (Property Irregularity Report), som du får ved skranken for mistet bagage i lufthavnen.


Dækker bagageforsikringen skader på min bagage?

Nej. Bagageforsikringen giver kun udbetaling, hvis din bagage går tabt eller bliver forsinket.
Hvis flyselskabet beskadiger din taske eller dens indhold, er de ansvarlig for omkostningerne ved reparation eller erstatning. Men da du er AirHelp+ medlem, kan vi hjælpe dig med at kræve pengene tilbage fra flyselskabet.


Hvem sendes udbetalingen fra bagageforsikringen til?

Udbetalingen kan kun sendes til AirHelp+ medlemmet.


Virker bagageforsikringen, hvis jeg selv aflyser flyet?

Det virker kun, når du går ombord på flyet, og kan give os de rigtige oplysninger efter din bagageafbrydelse.

Desværre kan vi ikke annullere din Bagageforsikring, hvis du beslutter dig for ikke at tage flyet.


Udbetalingen fra bagageforsikringen er ikke tilstrækkelig! Det dækker ikke værdien af, hvad der blev tabt i min taske.

Bagageforsikring er designet til at give dig en hurtig og nem udbetaling, så du har penge til at dække det væsentlige.

Flyselskabet er ansvarlig for at dække de fulde omkostninger ved alt, hvad der blev tabt i din taske. Men bare rolig! Hvis du er AirHelp+ medlem, kan vi hjælpe dig med at kræve dine penge tilbage fra flyselskabet.


Får jeg udbetalt bagageforsikringen i min valuta?

I tilfælde af bagageproblemer betaler vi dig 100 € per tur, uanset hvor mange mistede eller forsinkede tasker, der er tale om. Dette er beløbet, vi sender til din bankkonto.
Det faktiske beløb, du modtager på din konto, vil dog være i din kontos valuta og afhænger af de aktuelle valutakurser, der anvendes af din bank.


Hvordan kan jeg klage over bagageforsikring?

Hvis du er utilfreds med den modtagne service, vil vi gerne vide det. Udfyld venligst vores klageformular, som vil blive gennemgået af vores forsikringspartnere.


Hvilke landes bankkonti understøttes i øjeblikket af Bagageforsikring?

Du kan modtage din udbetaling, hvis du har bankkonto i et af de følgende lande:

  • Andorra

  • Argentina

  • Armenien

  • Australien

  • Østrig

  • Aserbajdsjan

  • Bahrain

  • Belgien

  • Bosnien-Hercegovina

  • Brasilien

  • Bulgarien

  • Cameroun

  • Canada

  • Chile

  • Kina

  • Colombia

  • Costa Rica

  • Kroatien

  • Cypern

  • Tjekkiet

  • Danmark

  • Den Dominikanske Republik

  • Ecuador

  • Egypten

  • Estland

  • Færøerne

  • Finland

  • Frankrig

  • Fransk Guyana

  • Gabon

  • Tyskland

  • Grækenland

  • Guadeloupe

  • Guatemala

  • Honduras

  • Hongkong

  • Ungarn

  • Island

  • Indien

  • Indonesien

  • Irland

  • Israel

  • Italien

  • Elfenbenskysten

  • Japan

  • Jersey

  • Jordan

  • Kosovo

  • Kuwait

  • Letland

  • Liechtenstein

  • Litauen

  • Luxembourg

  • Malaysia

  • Malta

  • Martinique

  • Mayotte

  • Mexico

  • Moldova

  • Monaco

  • Marokko

  • Holland

  • Ny Kaledonien

  • New Zealand

  • Norge

  • Oman

  • Peru

  • Filippinerne

  • Polen

  • Portugal

  • Qatar

  • Réunion

  • Taiwan

  • Thailand

  • Tyrkiet

  • Ukraine

  • Forenede Arabiske Emirater

  • Storbritannien

  • USA

  • Uruguay

Hvis dit land er ikke anført på ovenstående liste, bedes du kontakte os via onlinechat eller e-mail [email protected], så vi kan få dine bankkontooplysninger og sende dig din udbetaling.


Er det sikkert at dele mine bankoplysninger?

Ja. Vi tager datasikkerhed og privatliv meget alvorligt. Derfor vil vi gerne forsikre dig om, at vores databeskyttelsespolitik vedrørende behandling, deling og opbevaring af alle personlige oplysninger, herunder bankoplysninger, er fuldt ud i overensstemmelse med alle EU's databeskyttelsesforordninger, herunder den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR).

Du kan læse mere om AirHelps privatlivspolitik her.