Flyforsikring
Jeg har modtaget en besked fra AirHelp+, om at jeg er berettiget til en udbetaling for bagageforsikring. Hvor lang tid har jeg til at anmode om det?
Du har 28 dage til at anmode om at få udbetalt bagageforsikring og sende os dine bankoplysninger. Efter 28 dage vil din udbetaling ikke længere være gyldig i henhold til vores Vilkår og Betingelser.
Hvad er forskellen mellem kompensation fra flyselskabet og en udbetaling?
Kompensation fra flyselskabet er det beløb, som flyselskabet betaler som kompensation for forsinkelse eller aflysning af en international flyvning, der er omfattet af EU-regler eller andre regler. Det maksimale beløb, der kan udbetales, er 600 €. Beløbet, som du er berettiget til, afhænger af rettighederne, der gælder for din flyrejse, hvis den er berigtiget. AirHelp er ekspert i at gøre krav på denne kompensation, men betalingen er aldrig garanteret.
En udbetaling er et ekstra beløb på 100 € eller 200 € fra din AirHelp+-forsikring. Du modtager denne udbetaling, når dit fly er forsinket med over 3 timer, bliver aflyst i sidste øjeblik, bliver omdirigeret, eller hvis du mister en forbindelsesflyvning på grund af afbrydelserne, eller når din bagage er mistet eller forsinket. Og det udbetales hurtigt.
De gode nyheder? Ved afbrydelser af internationale flyvninger kan du muligvis få begge dele.
Er jeg berettiget til flyforsikring, hvis jeg har mistet en flyforbindelse og ankommer forsinket til min destination?
Flyforsikringen dækker ikke mistede flyforbindelser; disse er i stedet dækket af en Forsikring for mistede flyforbindelser. Gennemgå din aftale for at se, hvilke ydelser der er inkluderet.
Du modtager kun en udbetaling, hvis det fly, du har registreret på dit dashboard, er forsinket 3 timer eller mere, aflyst inden for 28 dage før afgang eller omdirigeret. Rejser, der ikke er registreret på dit dashboard, er ikke berettiget til dækning.
Alle rejser skal tilføjes til dit Kunde-dashboard mindst 48 timer før afgang.
Hvornår får jeg ikke flyforsikring?
Din flyafbrydelse kan ikke forsikres med flyforsikring i følgende tilfælde:
Hvis du ikke har en gyldig bookingbekræftelse eller et gyldigt boardingkort.
Dit fly blev aflyst mere end 28 dage før din planlagte afrejse.
Dit fly blev påvirket af:
Udenlandsk krig eller borgerkrig.
Trusler om sprængstoffer, radioaktivt affald eller hvilken som helst strålingskilde.
Erklæring om sundhedsmæssige nødsituationer såsom en pandemi eller epidemi.
Eventuelle tab, skader, ansvar eller udgifter forårsaget af en cyberhandling eller cyberhændelse.
Hvis en begivenhed skaber afbrydelser i flytrafik i mere end 7 dage – eksempler omfatter strejker, offentlige demonstrationer eller ekstremt vejr. I disse tilfælde betaler AirHelp for alle flyforsinkelser og aflysninger, der fandt sted inden for de første 7 dage af flytrafikkens afbrydelse. Hvis dit fly falder på den 8. dag eller senere af en igangværende afbrydelse, bliver det ikke dækket.
Jeg har føjet min rejse til dashboardet. Hvorfor er den ikke dækket af min flyforsikring?
For at kunne få udbetalt flyforsikring skal du føje dine rejsedetaljer til dit Kunde-dashboard mindst 48 timer før det planlagte afgangstidspunkt for dit første fly. Din rejse dækkes ikke, hvis du tilføjer flyrejser mindre end 48 timer før deres afgangstidspunkt.
Desuden gælder det ikke for rejser, du føjer til dashboardet, hvis en af flyruterne allerede er blevet forsinket eller aflyst.
Hvad er flyforsikring?
Det er nemt. Tilføj din flyvning til AirHelp+ (mindst 48 timer før afgang). Så vil vi spore den og hurtigt betale dig 100 €, hvis:
Dit fly er forsinket i mere end 3 timer ved ankomst
Dit fly er aflyst inden for 28 dage inden afrejse
Dit fly bliver omdirigeret
Det bedste ved det hele? Denne udbetaling på 100 € er oveni eventuel kompensation, du skyldes af flyselskabet. Intet papirarbejde, ingen underskrifter – bare hurtige udbetalinger direkte på din konto.
Modtager jeg udbetalingen i mig egen valuta?
Beløbet af udbetalingen fra flyforsikringen er 100 €, og dette er det beløb, vi sender til din bankkonto. Det faktiske beløb, du modtager, vil dog være i din bankkontos valuta og afhænger af de aktuelle valutakurser, der anvendes af din bank.
Hvor lang tid tager det at bekræfte, at jeg er berettiget til udbetalingen fra flyforsikring?
Vi stræber altid efter at bekræfte berettigelse så hurtigt som muligt. Hvis der opstår en afbrydelse (dvs. dit fly aflyses inden for 28 dage før afgang, blev omdirigeret eller er forsinket 3 timer eller mere ved ankomsten), bekræfter AirHelp din berettigelse for udbetalingen på 100 € inden for mindst 36 timer efter, at afbrydelse opstod.
Hvilke landes bankkonti understøttes i øjeblikket af flyforsikring?
Du kan modtage din udbetaling, hvis du har bankkonto i et af de følgende lande:
Andorra
Argentina
Armenien
Østrig
Aserbajdsjan
Bahrain
Belgien
Bosnien-Hercegovina
Brasilien
Bulgarien
Cameroun
Canada
Chile
Kina
Colombia
Costa Rica
Kroatien
Cypern
Tjekkiet
Danmark
Den Dominikanske Republik
Ecuador
Egypten
Estland
Færøerne
Finland
Frankrig
Fransk Guyana
Gabon
Tyskland
Grækenland
Guadeloupe
Guatemala
Honduras
Hongkong
Ungarn
Island
Indien
Indonesien
Irland
Israel
Italien
Elfenbenskysten
Japan
Jersey
Jordan
Kosovo
Kuwait
Letland
Liechtenstein
Litauen
Luxembourg
Malaysia
Malta
Martinique
Mayotte
Mexico
Moldova
Monaco
Marokko
Holland
Ny Kaledonien
New Zealand
Norge
Oman
Peru
Filippinerne
Polen
Portugal
Qatar
Réunion
Taiwan
Thailand
Tyrkiet
Ukraine
Forenede Arabiske Emirater
Storbritannien
USA
Uruguay
Hvis dit land er ikke anført på ovenstående liste, bedes du kontakte os via onlinechat eller e-mail [email protected], så vi kan få dine bankkontooplysninger og sende dig din udbetaling.
Kan jeg tilføje flyforsikring for alle passagerer, der rejser med mig?
Flyforsikring beskytter kun AirHelp+-medlemmers rejser. Medpassagerer er ikke dækket af dit abonnement og skal købe deres eget.
Hvem sendes pengene fra flyforsikringen til?
Udbetalingen kan kun sendes til AirHelp+ medlemmet.
Er det sikkert at dele mine bankoplysninger?
Ja. Vi tager datasikkerhed og privatliv meget alvorligt. Derfor vil vi gerne forsikre dig om, at vores databeskyttelsespolitik vedrørende behandling, deling og opbevaring af alle personlige oplysninger, herunder bankoplysninger, er fuldt ud i overensstemmelse med alle EU's databeskyttelsesforordninger, herunder den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR).
Jeg har givet mine bankkontooplysninger, men jeg har ikke modtaget mine penge fra flyforsikringen endnu
Når du har angivet dine bankoplysninger, kan der gå nogle dage, før pengene vises på din bankkonto.
Selvom vi gør vores bedste, kan der dog være situationer, hvor det kan tage længere tid for bankerne at behandle betalingen.
Hvis du ikke har modtaget pengene efter 7 hverdage, bedes du kontakte vores repræsentanter via vores onlinechat eller på [email protected].
I hvilke situationer får jeg en udbetaling, hvis jeg har flyforsikring?
Hvis du har beskyttet din rejse med flyforsikring, modtager du en engangsbetaling på 100 € i følgende situationer:
Enhver flyvning på din rejse aflyses af flyselskabet færre end 28 dage før afgang.
Enhver flyvning på din rejse omdirigeres fra den oprindelige destination.
Enhver flyvning på din rejse ankommer 3 eller flere timer senere end planlagt til den endelige destination.
Årsagen til problemet ikke vigtig, og du modtager dine 100 €, selvom det ikke er flyselskabets skyld.
Mit fly blev afbrudt. Hvorfor har jeg ikke modtaget en e-mailbekræftelse om berettigelse til flyforsikring?
Du bør modtage en e-mail fra AirHelp, hvis nogen af følgende afbrydelser opstår:
Dit fly aflyses af flyselskabet 28 eller færre dage før afgang.
Dit fly omdirigeres fra den oprindelige destination.
Dit fly ankommer til destinationen 3 eller flere timer senere end planlagt.
Hvis du mener, at din flyvning kvalificerer dig til en udbetaling, men du ikke har modtaget en meddelelse fra AirHelp, kan du bede om et gennemsyn af dit kompensationskrav.
Virker flyforsikringen, hvis jeg selv aflyser flyet?
Du er kun berettiget til en udbetaling på 100 € for aflysning, hvis flyselskabet aflyser dit fly.
Desværre kan vi ikke annullere flyforsikringens dækning, hvis du beslutter dig for ikke at tage flyet.
Mit fly blev forsinket eller omdirigeret og er berettiget til en udbetaling – men jeg var ikke ombord. Modtager jeg udbetalingen?
En af betingelserne for flyforsikring er, at du var ombord på det fly, der blev forsinket eller omdirigeret. Hvis du erklærer, at du ikke var ombord, kan vi ikke foretage betalingen.
Denne betingelse gælder ikke for aflyste fly.
Hvad er et omdirigeret fly?
Et omdirigeret fly betyder, at flyet tager en anden rute eller lander i en anden lufthavn end oprindeligt planlagt.
For eksempel, hvis dit fly var planlagt til at lande i London Heathrow, men af en eller anden grund i stedet lander i London Gatwick, betragtes det som et omdirigeret fly.
Dækker flyforsikring alle flyvningerne på min rejse?
Ja, så længe alle flyvningerne i din rejse bliver tilføjet i appen eller dit kunde-dashboard minimum 48 timer før din planlagte afgang.
Der er dog en begrænsning på en udbetaling på 100 € pr. rejse, selv hvis mere end en flyvning bliver afbrudt. Så hvis to fly på samme rejse bliver forsinket, modtager du kun udbetalingen en gang.
Hvordan kan jeg klage over en flyforsikring?
Hvis du er utilfreds med dine flyforsikringsydelser eller den service, du har fået, vil vi gerne vide det. Udfyld venligst vores klageformular, som vil blive gennemgået af vores forsikringspartnere.
Hvor lang tid tager det at få min udbetaling fra flyforsikring?
Når du har indsendt dine bankoplysninger, tager det i gennemsnit 12 timer for os at sende din udbetaling. Men der kan gå nogle dage, før det kan ses på din konto.
Hvordan får jeg udbetalt min flyforsikring?
Hvis en flyvning på din rejse aflyses 28 eller færre dage før afgang, omdirigeres eller ankommer med 3 eller flere timers forsinkelse, vil AirHelp automatisk spore flyvningen og sende dig en e-maile med en bekræftelse af din berettigelse til en engangsudbetaling på 100 € i Flyforsikring.
Du bliver bedt om at tilføje dine bankoplysninger, bookingbekræftelse og ID. Der kan gå nogle dage, før beløbet vises på din bankkonto.
Hvordan køber jeg flyforsikring?
AirHelp+ medlemmer får flyforsikring med i deres abonnement. Det sælges i øjeblikket ikke separat.
Flyforsikring beskytter alle flyvninger, der er registreret på dit Kunde-dashboard, så længe medlemskabet varer.
Antallet af rejser, der dækkes af flyforsikring varierer afhængigt af den valgte plan.
Jeg tror, jeg er berettiget til en udbetaling fra flyforsikringen. Hvorfor siger AirHelp, at jeg ikke er det?
For at sikre, at alle beslutninger er retfærdige, bruger AirHelp data fra flere uafhængige tredjeparter til at overvåge status for alle flyvninger. Det er disse tredjepartsdata, der bestemmer, hvornår en flyvning kvalificerer sig til en udbetaling.
Disse oplysninger betragtes som endelige og kan ikke bestrides af hverken AirHelp eller kunden. Du kan dog anmode om, at dit krav bliver gennemgået af vores forsikringspartnere.