Forsikring for mistede flyforbindelser


Hvor kan jeg se min komplette forsikringspolice?

Det er enkelt, gå bare til din app eller dit Kunde-dashboard og tjek vores Vilkår og Betingelser for at læse alt om din forsikring for mistede flyforbindelser.


Er der nogen frister eller tidsbegrænsninger, jeg skal kende til?

Ja. Her er, hvad du skal huske:

  • Tilføj din rejse – sørg for at tilføje dine rejser mindst 48 timer før dit flys planlagte afgang.

  • Indsend dit forsikringskrav – du skal udfylde dit forsikringskrav inden for 28 dage efter, at du er gået glip af din forbindelse.

Hvis du overskrider disse frister, er du desværre ikke kvalificeret til udbetaling.


Hvor lang tid tager det a få min udbetaling fra forsikring for mistede flyforbindelser?

Det er hurtigt! Efter du har delt detaljerne om din mistet flyforbindelse, indsendt bevis på forsinkelsen og indsendt dine boardingkort, gør vi din udbetaling klar. Det burde være hos dig inden for få timer.


Dækker forsikring for mistede flyforbindelser andre rejseafbrydelser?

Nej, den dækker kun mistede flyforbindelser. For andre rejseforstyrrelser som f.eks. flyforsinkelser, aflysninger og bagageproblemer har vi andre forsikringsmuligheder som f.eks. flyforsikring og bagageforsikring. Tag et kig på, hvad der er inkluderet i din AirHelp+ aftale!


I hvilke situationer vil jeg ikke få udbetalt en forsikring for mistede flyforbindelser?

Her er nogle situationer, som ikke er dækket af din forsikring:

  • Du missede forbindelsen ved en fejl – f.eks. ved at sove over dig eller komme for sent til lufthavnen på egen hånd.

  • Dine flyvninger blev ikke booket sammen under én reservation, som det f.eks. er tilfældet med egne forbindelsesflyvninger.

  • Du har registreret din rejse mindre end 48 timer før din første flyafgang.

  • Hvis der opstår en strejke eller anden forstyrrelse, som du eller vi ikke var klar over, da vi registrerede rejsen, og som varer længere end 7 dage, dækker vi kun de første 7 dage.

  • Hvis din flyafgang blev ændret lang tid i forvejen, dækker vi kun forstyrrelser i sidste øjeblik, som resulterede i, at du ikke nåede din forbindelse på selve rejsedagen.

  • Du flyver til eller fra en udelukket destination, som f.eks. konfliktzoner eller sanktionerede lande.

  • Din flyrejse er påvirket af en folkesundhedsmæssig nødsituation, f.eks. en pandemi, eller en bekendtgjort strejke, som var i gang, da du bookede eller registrerede din flyrejse.

  • Du vælger ikke at fortsætte din rejse efter at have mistet din forbindelse.

For mere detaljerede oplysninger skal du sørge for at tjekke Vilkår og Betingelser på dit Kunde-dashboard.


Kan jeg få udbetalt en forsikring for mistede flyforbindelser, hvis mit fly er blevet ændret på forhånd?

Vi dækker kun afbrydelser i sidste øjeblik, som gør, at du ikke når din forbindelsesflyvning på dagen for din rejse.

Hvis dit fly blev ændret eller omlagt på forhånd, burde du have haft tid nok til at justere dine planer.

Men hvis du blev forsinket, aflyst i sidste øjeblik eller omdirigeret på din rejse, er der tilfælde, hvor det kan være omfattet af en anden forsikringsydelse, f.eks. en flyforsikring.


Mit flyselskab ombookede mit fly gratis, kan jeg stadig få udbetalt min forsikring for mistede flyforbindelser?

Ja! Så længe du opfylder forsikringens krav, kan du få din udbetaling.


Hvem kan få en Forsikring for mistede flyforbindelser?

Alle, der er medlem af AirHelp+!

Du er dækket, hvis:

  • Du har et aktivt AirHelp+ abonnement, der omfatter dækning af mistet flyforbindelse.

  • Du har tilføjet dine rejser til appen eller Kunde-dashboard mindst 48 timer før din planlagte afgang.

  • Du har booket forbindelsesflyvning til en rejseplan med en enkelt flyrejse. Det betyder, at kun flyvninger, der fremgår af den samme bookingbekræftelse fra flyselskabet eller rejsebureauet, er dækket af forsikringen. Hvis du har booket flybilletter separat, f.eks. til egen forbindelsesflyvning, gælder dækningen ikke.


Hvad er en mistet flyforbindelse?

En mistet flyforbindelse er, når du har to eller flere flyvninger booket sammen, og noget går galt med din første flyvning – f.eks. den er forsinket, aflyst eller omdirigeret – og derfor når du ikke din næste flyvning.

For eksempel: Lad os sige, at du flyver fra New York til Paris med en mellemlanding i London.

Hvis dit fly fra New York til London er forsinket, og du ikke når dit fly fra London til Paris – så er det en mistet flyforbindelse.

Din forsikring for mistede flyforbindelser beskytter kun flyvninger, der er en del af én booking – ikke separate billetter.


Hvad nu, hvis jeg missede en forbindelse og tog et andet transportmiddel til min endelige destination eller fløj til en helt anden destination? Kan jeg stadig få en udbetaling?

Nej, desværre. For at være berettiget til en forsikring for mistede flyforbindelser skal du:

  • Rejse med et erstatningsfly – dit flyselskab skal give dig et nyt fly til din destination. Andre transportformer som biler, tog, både og busser er ikke dækket.

  • Flyve til destinationen på din oprindelige booking – hvis det erstatningsfly, du tog, landede på en anden destination, er du ikke længere dækket.


Hvordan køber jeg forsikring for mistede flyforbindelser?

AirHelp+ medlemmer får forsikring for mistede flyforbindelser med i deres abonnement. Det sælges i øjeblikket ikke separat.

Forsikring for mistede flyforbindelser dækker alle rejser tilføjet i appen eller kunde-dashboardet under hele dit medlemskab.

Antallet af rejser, der dækkes af forsikring for mistede flyforbindelser varierer afhængigt af den valgte plan.


Hvordan får jeg hjælp eller mere information?

Det er nemt! Send os en besked via livechat eller e-mail.


Hvor meget koster en Forsikring for mistede flyforbindelser?

Omkostningerne er allerede inkluderet i dit AirHelp+ abonnement! Der er ingen særskilt opkrævning og ingen ekstra gebyrer, når du indsender et kompensationskrav for en mistet flyforbindelse.


Hvordan anmelder jeg et kompensationskrav, hvis jeg ikke når min forbindelse?

Det er nemt! Bare følg instruktionerne på dit Kunde-dashboard.

  1. Giv os besked med det samme – du skal indsende dit krav inden for 28 dage efter den dato, hvor du havde en mistet flyforbindelse.

  2. Udfyld den ansøgningsformularen for kompensationskrav online. Hint: Den er i dit Kunde-dashboard under afsnittet om forsikring af din rejse!

  3. Upload dine dokumenter

    • Bookingbekræftelse eller rejseplan for din oprindelige flyvning.

    • Bevis for din erstatningsflyvning (f.eks. et nyt boardingkort eller en ny bookingbekræftelse).

    • Pas eller ID.

    • Eventuel kommunikation fra flyselskabet om din forsinkelse eller booking, f.eks. e-mails.

  4. Vent på bekræftelse – vi giver dig besked om status på dit krav, så snart det er gennemgået af vores forsikringspartner! Hvis du bliver godkendt, sender vi dig din udbetaling.


Hvornår starter og stopper dækningen af mistede flyforbindelser på min rejse?

Din rejseforsikring dækker dig fra turens begyndelse til dens afslutning.

Du er beskyttet fra den dag, dit første fly skal lette – men kun hvis du har fortalt os om din rejse 48 timer før.

Den slutter, når du kommer til det sidste stop på din rejse – din endelige destination!

Antallet af rejser, der er dækket afhænger af din valgte plan. Forsikring for mistede flyforbindelser dækker kun rejser, der foretages i løbet af dit AirHelp+ medlemskab.


Nogle af mine fly blev aflyst, og jeg fik en ny rejseplan. Jeg rejste på min nye rejseplan uden problemer. Har jeg stadig ret til en udbetaling for en mistet flyforbindelse?

Nej, du er kun dækket, hvis du misser en forbindelsesflyvning. Fordi det lykkedes dig at boarde alle dine fly og nå din destination på din nye rejseplan, er du ikke berettiget til en udbetaling. 



Du kan dog være berettiget til udbetaling af flyforsikringen for den oprindelige aflysning, hvis flyet blev aflyst mindre end 28 dage før afrejse.


Hvad er forsikring for mistede flyforbindelser?

Det er ro i sindet, når du mister din forbindelsesflyvning.

Først skal du tilføje dine flyvninger til AirHelp+ (mindst 48 timer før afgang), så vi kan spore dem. Når dit første fly er forsinket, aflyst eller omdirigeret, og du så mister en forbindelse, giver vi dig en hurtig udbetaling på 200 € for at afhjælpe besværet.

Du skal blot sende os dine flyoplysninger, bevis på forsinkelsen og dine boardingkort, så sender vi udbetalingen afsted til dig.

Vær opmærksom på, at dine flyvninger skal høre under den samme booking for at være berettiget til denne forsikring.


Dækker forsikring for mistede flyforbindelser alle flyvningerne på min rejse?

Ja, så længe alle flyvningerne hører til den samme rejse, og du har tilføjet dem i appen eller kunde-dashboard minimum 48 timer før din planlagte afgang.

Der er dog en begrænsning på en udbetaling på 200 € pr. rejse. Så selv hvis du mister flere forbindelsesflyvninger under den samme rejse, vil du kun være berettiget til en udbetaling.


I hvilke situationer modtager jeg en udbetaling, hvis jeg har forsikring for mistede flyforbindelser?

Hvis du beskytter din rejsemed forsikring for mistede flyforbindelser, vil du modtage en engangsudbetaling på 200 € når:

  • En flyforsinkelse, aflysning eller omdirigering gør, at du mister din forbindelse.

  • Begge fly hører under den samme booking.

  • Du ankommer til din endelige destination senere end planlagt.