AirHelp+-servicekataloget
1. INTRODUKTION
AirHelp+-servicekataloget er vores komplette liste over de AirHelp+-tjenester, der kan være tilgængelige for dig som AirHelp+-medlem.
AirHelp+-tjenesterne er underlagt Vilkår, Fortrolighedserklæring og eventuelle tjenestespecifikke og/eller AirHelp-tredjepartsvilkår som angivet nedenfor. Vores gebyrer vil være gældende. Husk, at AirHelp+-tjenesterne kan leveres af AirHelp Tredjeparter, og deres funktioner og tilgængelighed kan ændres fra tid til anden.
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, bedes du kontakte os på [email protected] eller tjekke vores Ofte stillede spørgsmål.
2. DEFINITIONER
AirHelp+-servicekataloget bør læses i sammenhæng med vores Vilkår, hvor du finder alle de definerede termer, der bruges her.
3. HVAD ER INKLUDERET I HVER AF MEDLEMSKABSPLANERNE I AIRHELP+
AirHelp+ har forskellige medlemskabsplaner. Ikke alle medlemskabsplaner inkluderer alle tjenesterne og funktionerne beskrevet i dette Katalog. Hver medlemskabsplan har sin egen kombination af AirHelp+-tjenester og -funktioner samt begrænsninger af brugen af dem. Du kan købe en AirHelp+-medlemskabsplan igennem AirHelps website eller igennem en AirHelp-partner, som et online rejsebureau eller en tredjepart.
De nuværende medlemskabsplaner tilgængelige for køb på AirHelps website er beskrevet på vores AirHelp+-side, og gebyrerne for medlemskaberne er beskrevet i Vores Gebyrer.
Hvis du allerede har købt dit AirHelp+-medlemskab, har en ældre plan eller ikke har købt dit AirHelp+-medlemskab via vores website, men gennem en partner, som et online rejsebureau, så vil din medlemskabsplan sandsynligvis være anderledes end de nuværende, der er offentliggjort på vores website.
Du kan finde en oversigt over de specifikke fordele inkluderet i dit abonnement i e-mailbekræftelsen, du modtog efter købet, eller under "Plan og fordele" på dit AirHelp+-dashboard. Alternativt kan du kontakte os via e-mail på [email protected].
4. KOMPENSATIONSSERVICE
AirHelp+ medlemmer er berettiget til Kompensationsservice som beskrevet i vores Vilkår. Brug af Kompensationsservicen til årlige medlemskaber er begrænset til ét Kompensationskrav pr. måned og tolv (12) Kompensationskrav pr. kalenderår.
I overensstemmelse med Vilkårene giver AirHelp ingen garanti eller erklæring om, at du vil modtage Flykompensation. AirHelp anvender sin Diskretion til at bestemme hvordan og hvornår, der skal ydes Kompensationsservice i overensstemmelse med Vilkårene, og du vil ikke være berettiget til refundering af dit Medlemskabsgebyr, hvis AirHelp beslutter sig for ikke at forfølge et Kompensationskrav. Du anerkender, at AirHelp anvender sin Diskretion i forhold til at forfølge et Kompensationskrav eller ej i henhold til mindre udviklede Flypassagerrettigheder, især hvor et Kompensationskrav kan falde uden for EF 261 eller UK 261.
5. FLYSTATUS
Medlemmer vil have gratis adgang til flystatusoplysninger, som vil blive vist for dine flyvninger i mobilappen, dit AirHelp+-Dashboard og via e-mail.
AirHelp giver ingen garanti med hensyn til pålideligheden, nøjagtigheden eller rigtigheden af flystatusoplysningerne. Den viste flystatus fås direkte af en AirHelp Tredjepart og er ikke bindende. Medlemmer skal stadig følge de aftalte tidspunkter og enhver instruktion fra Flyselskabet og lufthavnen.
6. YDERLIGERE BESKYTTELSE
Generelt
Afhængigt af typen af AirHelp+ medlemskab, du har købt, kan du muligvis være berettiget til et eller flere af vores produkter til Yderligere beskyttelse, der er beskrevet i dette afsnit.
Vores rolle som formidlerBemærk, at AirHelp ikke er et forsikringsselskab. AirHelp fungerer som en registreret forsikringsformidler i overensstemmelse med tysk lovgivning. AirHelp fungerer ikke selv som risikobærer, men fungerer som formidler af de nedenfor beskrevne forsikringsprodukter.
Forsikringsselskab og policeNår du drager fordel af et af vores produkter til Yderligere Beskyttelse, købt inden den 1. april 2025, leveres produktet under og er underlagt Hovedforsikringspolicen "Flyforsinkelse ved Omdirigering og/eller Aflysning" udstedt til AirHelp som Hovedforsikringstager (certifikatnummer: AHPLUS100010424) af battleface Underwriting Services SRL på vegne af Eir Försäkring AB for produkter købt på eller efter den 1. april 2025, leveres produktet under og er underlagt Hovedforsikringspolicen "Flyforsinkelse ved Omdirigering og/eller Aflysning og Forsinket/Mistet Bagage og/eller Mistet Flyforbindelse" udstedt til AirHelp som Hovedforsikringstager (certifikatnummer: AHPLUS100010425) af battleface Underwriting Services SRL på vegne af Eir Försäkring AB.
Alle dokumenter vedrørende forsikringspolicen kan downloades fra dit AirHelp+ Dashboard.
Eventuelle ubrugte dækningsenheder, der tilbydes som en del af dit AirHelp+ abonnement, kan ikke overføres til den næste abonnementsperiode.
Flyforsikring
Denne fordel giver dig en fast betaling, hvis dit fly er betydeligt forsinket, omdirigeret eller aflyst.
Hvad er dækket?
Et fast beløb på 100 EUR for en udgående eller returflyvning i tilfælde af en af følgende situationer:
Forsinkelse: Dit fly er forsinket med 3 timer eller mere ved ankomsten til den endelige destination.
Omdirigering: Dit fly er omdirigeret og lander ved en anden lufthavn end den oprindeligt planlagte.
Aflysning: Din bookede flyrejse er aflyst af flyselskabet inden for 28 dage før den planlagte afrejsedato.
For at være berettiget skal du:
Vær en person med et gyldigt AirHelp+ abonnement.
Registrer din rejse på AirHelp+ dashboardet eller i AirHelp Mobilappen mindst 48 timer før den planlagte afgangstid for den første flyvning.
Sørg for, at flyvningen er planlagt til at afgå fra eller ankomme til en officiel kommerciel lufthavn med en IATA-kode.
Ved forsinkelser skal du være gået om bord på flyet og have et gyldigt boardingkort
Sådan fremsætter du et kompensationskrav:
Du skal underrette os og fremsende al dokumentation inden for 28 dage efter flyforsinkelsen, omdirigeringen eller aflysningen.
Du skal fremsende alle følgende dokumenter:
Bevis for din flyreservation (bookingbekræftelse/boardingkort med tydeligt angivne passager-, rute- og flyoplysninger).
Enhver meddelelse fra flyselskabet, der bekræfter afbrydelsen.
En kopi af dit pas eller andet officielt ID (f.eks. nationalt identitetskort, kørekort).
Hvad er ikke forsikret (specifikke undtagelser):
Aflysninger foretaget af flyselskabet mere end 28 dage før den planlagte afgang.
Mistede forbindelsesflyvninger.
Flyvninger, der er aflyst af dig, den dækkede person.
Bagageforsikring
Denne fordel giver dig en fast betaling, hvis din indcheckede bagage er forsinket eller bortkommet ved ankomsten.
Hvad er dækket?
Et fast beløb på 100 EUR for et stykke forsinket eller bortkommet bagage på en udgående eller returflyvning.
Dækningen gælder kun for bagage, der er indchecket hos flyselskabet i den lufthavn, hvor din rejse begynder.
For at være berettiget skal du:
Vær en person med et gyldigt AirHelp+ abonnement.
Registrer din rejse på AirHelp+ dashboardet eller i AirHelp Mobilappen mindst 48 timer før den planlagte afgangstid for den første flyvning.
Check din bagage ind ved afrejselufthavn.
Sådan fremsætter du et kompensationskrav:
Du skal underrette os og fremsende al dokumentation inden for 28 dage efter, at bagagen er blevet forsinket eller bortkommet.
Du skal fremsende alle følgende dokumenter:
En gyldig Property Irregularity Report (PIR) med dit navn på.
En kopi af dine bagagemærker.
Boardingkort.
En kopi af dit pas eller andet officielt ID (f.eks. nationalt identitetskort, kørekort).
Hvad er ikke forsikret (specifikke undtagelser):
Al håndbagage, der ikke er indchecket.
Enhver forsinkelse eller tab af bagage, der ikke er rapporteret til flyselskabet og dokumenteret med en gyldig Property Irregularity Report (PIR).
Enhver Property Irregularity Report (PIR), der ikke er udstedt i AirHelp+ medlemmets navn.
Nummeret på bagagemærken, du har angivet, stemmer ikke overens med nummeret, der er angivet i Property Irregularity Report (PIR), som flyselskabet har udstedt.
Forsikring for mistede flyforbindelser
Denne fordel giver dig en fast betaling, hvis du mister en forbindelsesflyvning på grund af en tidligere flyafbrydelse.
Hvad er dækket?
Et fast beløb på 200 EUR, hvis du under en dækket rejse mister en forbindelsesflyvning og ankommer for sent til din endelige destination, fordi en tidligere flyvning på samme reservation blev forsinket, omdirigeret eller aflyst.
For at være berettiget skal du:
Vær en person med et gyldigt AirHelp+ abonnement, der inkluderer denne dækning.
Registrer din komplette rejseplan på AirHelp+ dashboardet eller i AirHelp-mobilappen mindst 48 timer før den planlagte afgang af det første fly.
Sørg for, at alle forbindelsesflyvninger er en del af den samme reservation og udstedt under ét bookingbekræftelsesnummer. Selvbookede forbindelsesflyvninger med separate bekræftelsesnumre er ikke dækket.
Hvis dine flyvninger bliver omlagt inden afgang, overføres beskyttelsen til de omlagte flyvninger, og du skal opdatere de nye flyoplysninger på dit AirHelp+ dashboard for at sikre, at den nye rejse er registreret hos os.
Sådan fremsætter du et kompensationskrav:
Du skal underrette os og fremsende al dokumentation inden for 28 dage efter den mistede flyforbindelse.
Du skal fremsende alle følgende dokumenter:
Bookingbekræftelse for den oprindelige rejseplan.
Boardingkort til det alternative/erstatningsfly, du tog for at nå frem til din destination.
Enhver meddelelse fra flyselskabet, der bekræfter afbrydelsen og ombookingen.
En kopi af dit pas eller andet officielt ID (f.eks. nationalt identitetskort, kørekort).
Hvad er ikke forsikret (specifikke undtagelser):
Flyrejser, der ikke er booket sammen som en del af en enkelt rejse/bookingbekræftelse.
Hvis du misser forbindelsen på grund af din egen fejl (f.eks. fordi du har sovet over dig eller er kommet for sent til lufthavnen).
Hvis du benytter anden transport (f.eks. tog, bus) for at nå frem til din endelige destination efter den mistede flyafgang.
Hvis du afbryder din rejse eller tager et erstatningsfly til en lufthavn, der ikke var din oprindelige endelige destination.
Hvis afbrydelsen var en flyaflysning, der blev meddelt af flyselskabet mere end 48 timer før den planlagte afgang.
Generelle undtagelser, der gælder for alle produkter for yderligere beskyttelse
Udover de specifikke undtagelser, der er anført ovenfor, dækker ingen af de yderligere beskyttelsesfordele konsekvenser, der opstår som følge af følgende omstændigheder:
Skader som følge af udenlandsk krig eller borgerkrig.
Skader forårsaget af våben eller anordninger, der anvender nuklear fission eller fusion, eller radioaktiv forurening.
Lufttrafikforstyrrelser (f.eks. som følge af strejke, offentlige demonstrationer eller vejrforhold), der varer længere end 7 på hinanden følgende dage. Begivenheder fra den 8. dag og frem er ikke dækket.
En erklæret folkesundhedskrise, pandemi eller epidemi, herunder især coronavirus (COVID-19) og dens varianter.
Ethvert tab, skade eller udgift forårsaget af en cyberhandling eller cyberhændelse.
Kompensationskrav, der opstår, hvis et eller flere fly i din rejse allerede var aflyst, før du registrerede dig på AirHelp+ dashboardet.
Kompensationskrav, der opstår som følge af en begivenhed (herunder faktiske eller planlagte strejker), som var alment kendt på det tidspunkt, hvor du enten bookede din rejse eller registrerede den på AirHelp+ dashboardet.
Alle flyvninger til eller fra følgende lande: Afghanistan, Hviderusland, Tjetjenien, Krim, Cuba, Iran, Nordkorea, Den Russiske Føderation, Somalia, Sydsudan, Sudan, Syrien, Ukraine, Venezuela og Yemen.
For alle produkter for Yderligere Beskyttelse forbeholder AirHelp og/eller forsikringsselskabet sig retten til efter eget skøn at tilbageholde enhver form for betaling, hvor de med rimelighed mener, at der kunne være tale om bedrageri, og/eller hvor de er i gang med at undersøge potentielt bedrageri
7. LOUNGE-ADGANG
Tjenesten for loungeadgang ("Lounge-adgang") som beskrevet nedenfor leveres af COLLINSON SERVICE SOLUTIONS LIMITED ("Collinson"), et firma registreret i England og Wales med firmanummer 02474708, registreret kontoradresse: Cutlers Exchange, 123 Houndsditch, London, EC3A 7BU, England.
Collinson Vilkår for brug og Privatlivspolitik, som opdateret af Collinson fra tid til anden, gælder for din brug af Lounge-adgang.
Beskrivelse af Lounge-adgangAirHelp+ medlemmer vil have adgang til udvalgte Lounges under en flyafbrydelse som følgende:
Du skal registrere hver rejse i mobilappen eller på dit AirHelp+-Dashboard mindst 48 timer før det planlagte afgangstidspunkt for det første fly på den rejse.
Flyets afgang overvåges af Collinsons flysporingssystem.
Med forbehold for vellykket forudgående registrering og indgivelse af en gyldig e-mail og et gyldigt mobiltelefonnummer, vil Collinson give dig et loungepas via e-mail og SMS i tilfælde af, at Collinsons flysporingssystem identificerer, at dit fly er enten:
Forsinket med mere end 60 minutter i afgangslufthavnen ("Forsinkelsestærsklen").
Aflyst mindre end 6 timer før planlagt afgangstidspunkt.
Du skal have adgang til den e-mailadresse eller det mobilnummer, du har angivet ved registreringen, og være i stand til at downloade og vise loungepasset for at kunne bruge tjenesten for Lounge-adgang.
En forsinkelse, der overholder eller overstiger Forsinkelsestærsklen, kan meddeles enten som en enkelt forsinkelsesperiode eller som et resultat af en konsekvens af flere inkrementelle kortere forsinkelser, der samlet opnår Forsinkelsestærsklen.
Collinson lægger kun vægt på deres flysporingssystem for at afgøre, om Medlemmer bliver berettigede til lounge-adgang. Du accepterer, at Collinson ikke garanterer nøjagtigheden af flysporingssystemet, og du vil ikke forlade dig på, at det sporer dit flys planlagte afgangstider.
Passet til lufthavnsloungen vil være gyldigt i en periode på halvfems (90) dage fra datoen på voucheren og kan bruges inden for gyldighedsperioden i enhver deltagende lufthavn. Kun de navngivne personer i e-mail-bekræftelsen er berettigede til at modtage Lounge-adgang. Lounge-adgang leveres til dig på et ikke-overførbart, ikke-refunderbart og ikke-udskifteligt grundlag. Der vil ikke blive tilbudt kontanter eller andre former for kredit. Når det er relevant, accepterer du at overholde lufthavnsloungens regler og politikker, når du får adgang til loungen.
8. REJSEFORDELE OG TILBUD
AirHelp arbejder regelmæssigt med tredjeparter for at give AirHelp+-medlemmer gode rabatter på deres rejserelaterede produkter og tjenester. Du kan tjekke dit AirHelp+-Dashboard for at se, hvilke rabatter og rejsefordele der er tilgængelige på ethvert givet tidspunkt.
9. DØGNSUPPORT
Prioriteret adgang til AirHelps online supportservice døgnet rundt alle uges dage.
10. ANDRE TJENESTEFUNKTIONER
AirHelp kan til enhver tid tilføje eller fjerne funktioner og funktionaliteter fra enhver af AirHelp+-tjenesterne.
11. ÆNDRINGER
AirHelp forbeholder sig retten til at tilføje eller fjerne en AirHelp+-tjeneste til enhver tid og vil straks opdatere AirHelp+-servicekataloget, hvis en tjeneste tilføjes eller fjernes.
Den engelske version af AirHelp+-servicekataloget har forrang i tilfælde af uoverensstemmelse med enhver anden sprogversion.
Opdateret: 23. juni 2025.
Version: AHP2.25